Special Services

 
Úvodní stránka - Profil firmy Fotogalerie Videogalerie Odkazy na výrobce Kontakty Facebook
SPECIAL IMPORT SPECIAL CARS Special Production Funventure Trips FOR SALE - Na prodej
Menu
 
SEMA show 2011 a další dvě car shows v USA naživo!

Na konci roku 2011 jsem společně s naším šéfmechanikem Petrem zavítal do Las Vegas na největší automobilový veletrh z oblasti staveb, přestaveb, úprav a renovací –SEMA show 2011 ! Navíc jsme se zcela neplánovaně dostali během této návštěvy USA také na velesraz klasických, hot rod a custom vozidel Goodguys v Charlotte v Severní Karolíně a o týden později na další akci tentokrát v Miami na Floridě – Tower shops car show.

"SEMA show je nejvíc!" … ano, takto stručně by se dala tato monstrakce popsat bez obav z nařčení z přehánění. Nedá mi to alespoň velmi krátce se nezmínit o historii a funkci této asociace. SEMA totiž není jen název každoročně konané přehlídky lidské fantazie a umu z oblasti automobilismu, ale je to především asociace sdružující vice než 6000 společností a značek z celého světa, které se této problematice věnují. Odtud i původní význam zkratky SEMA – při jejím založení v r. 1963 to byla SPEED EQUIPMENT MANUFACTURING ASSOCIATION, v r. 1970 byl význam zkratky změněn na SPECIALTY EQUIPMENT MARKET ASSOCIATION. Překladu jistě netřeba. Mezi zakládajícími členy najdeme taková jména jako Phil WEIAND, Vic EDELBROCK, Roy RICHTER (CRAGAR), Don ALDERSON(MILODON), Bob SPAR (B&M) a další…o významu těchto lidí v této branži nelze pochybovat. Váženými členy komory SEMA byli a dnes jsou např. Jim Ellison (AMERICAN RACING), Vic Edelbrock, George Hurst (HURST-Campbell), Caroll Shelby a další, zkrátka co jméno, to pojem.

V dnešní době tvoří členové SEMA associace roční objem obchodu cca 28-30 miliard dolarů, což o velikosti tohoto byznysu vypovídá samo o sobě. Tento průmysl dnes nabízí vše především pro muscle cars, klasické a luxusní vozy, street rody a hot rody, off road vozidla, SUV a rekreační vozidla, současné a minulé sportovní vozy, atd. Zkrátka vše zajímavé mimo standardní produkci.

SEMA show je tedy jakási přehlídka toho, co tento business dnes v USA a ve světě představuje. Celá show trvá 4 dny a funguje jako klasický veletrh pro představení novinek a navazování kontaktů, ale také jako velmi pohodové setkání lidí z branže či prostě těch, které auta baví.

SEMA show 2011 se konala na přelomu října a listopadu jako každý rok v Conventional Center v LAS VEGAS. Počasí je v tuto roční dobu ještě velmi teplé a slunečné a hlavně poměrně stálé, což je jistě hlavní přínos zejména pro venkovní expozice.

My jsme v rámci této cesty nejprve absolvovali jízdu Fordem Mustang GT 2006 a Buickem Riviera 1968 z Detroitu přes Cleveland, New York, Charlotte a Atlantu do Miami , poté následoval lehce problémový přelet do Las Vegas, abychom se po akci znovu letecky vrátili do Miami na Floridě. Vše ale klaplo, jak bývá zvykem, problémy se objevují proto, aby se řešily, což byl I případ tohoto tripu.

Do Vegas jsme tedy dorazili na čas v pondělí pozdě večer, ubytovali se v hotelu Circus Circus a ráno vyrazili vstříc prvnímu dni SEMA show 2011. Profesní akreditace jsme získali už koncem léta, tato akce veřejnosti totiž přístupná není, kromě její venkovní části. Samozřejmě na jednu stranu je to škoda, ale kapacita celého veletržního centra je prostě daná a je každý rok plně využita. Ojedinělou podívanou byla už jen parkoviště v okolí výstaviště, kde parkovaly trucky, které vystavované kousky či celé expozice do Vegas přivezly. Co souprava, to unikát, od "malých" pickupů jako Dodge Ram, Chevy Silverado nebo Ford 350 až po skvěle vyladěné “big trucks” jako Mack, Freightliner, Kenworth, Peterbuilt či neamerické Volvo. Paráda. Ale to hlavní samozřejmě nabizely 4 obří haly, venkovní prostory mezi nimi a předváděcí plocha velikosti cca 100x150m . Tam během obou hlavních výstavních dnů hořely gumy a valil se dým od racing verze Fordu Mustang s výkonem 650 HP, za jehož volantem si zjevně užíval Brian Deegan, zakladatel a šéf Metal Mulisha (party šílenců na dvou a čtyřech kolech) , a také od rallye verze Fordu Fiesta 4x4 s výkonem podobným, kterého krotil Ken Block. Obě auta toho v přímé stopě moc nenajela, samozřejmě šlo hlavně o jízdu bokem s patřičným zvukovým a vizuálním doprovodem. Řidiči měli svoje káry totálně pod kontrolou, od betonového hrazení je často dělily skutečně jednotky centimetrů a i v poslední den show byla obě akce v perfektním stavu bez jakéhokoliv šrámu. Hůře na tom byly haldy pneumatik, které jim mechanici přezouvaly zhruba každých 20 minut! Hodně zajímavé bylo srovnání obou stylů driftingu, klasické dvoukolky a sportovní čtyřkolky, které často jezdili spolu a pekelně blízko sebe. Za sebe musím říct , že přestože Fiesta se všemi čtyřmi hrabajícími koly “šla jak z praku” a na milimetr přesně , kam ji Ken Block posílal, přece jen preferuju klasickou koncepci a ladnost driftovaného pohybu Mustangu s pohonem pouze zadních kol.

Veškeré plochy mezi samotnými pavilony byly zaplněny vystavovanými auty, buď soukromníků nebo menších úpravců a firem, ale nutno říci, že kvalita byla v převážné většině vždy precizní. Ať už šlo o původní muscle cars, low riders nebo klasiku, případně o moderní muscle cars, závodní nebo brutálně vyliftované trucky, off roady , luxusní auta, případně speciály., zkrátka každý si našel ten svůj šálek čaje. Nemá smysl snažit se popsat veškeré vystavené speciality, fotografie to vystihnou snad nejlépe. Takže jen heslovitě , nejčastěji upravovaným novodobým muscle car wars gladiátorem byl Chevrolet Camaro poslední modelové řady, z offroadů zase Jeep Wrangler Unlimited Rubicon (verze 6x6, pickup s korbou, na zakázku montovaný diesel Cummins 3,9L se 300 koníky, lifty od běžných 3 až po nesmyslných 12 palců, atd.), co se týče velkých pickupů, tak tady vládl Ford F150 Raptor (není divu!) , mezi luxusními kočáry Rolls Royce Phantom (co třeba v černém matu na 24’’kolech?) … Jeden celý pavilion byl věnován doplňkům, příslušenství, nářadí …zkrátka vychytávkám všeho druhu, další zase jen výrobcům pneumatik a disků. Samostatnou kapitolou jsou bezpochyby SEMA show girls – auta a krásné dívky se doplňovaly odjakživa a na této akci dvojnásob. Někdy bylo až komické , jak se obleženost jednotlivých stánků zvyšovala přímo úměrně s tím, jak se snižovala oblečenost modelek, které auta či vystavované doplňky prezentovaly . Rozhodně bylo se na co dívat a jen se potvrdilo to, že SEMA představuje top kvalitu ve všech směrech. A SEMA show girls je nakonec kapitolou samo o sobě… více napoví fotografie…

Výstavní program končil vždy v 18:00, kdy se začíná na Západě stmívat. Evropan by čekal hromadné stěhování venku vystavených vozů do bezpečí nebo minimálně neprodyšné utavření celého areálu, americká realita je však jiná. Nejen, že během dne se přímo mezi stovkami vystavených vozů (a velmi drahých rarit bylo víc než dost) dalo volně procházet, nahlížet, obdivovat a fotit, auta zůstávala na ploše i přes noc. Security samozřejmě na místě, ale žádné hordy po zuby ozbrojených goril, pouze několik normálních chlapíků, co přesně ví , co má dělat a zejména, jak se chovat k návštěvníkům. Stejně tak během dne jsem neregistroval u nás tak populární “osahávání” a “opatlávání” vystavených krasavců , o nechtěném či dokonce záměrném poškrábávání laků či jiném poškozování exponátů nemohla být ani řeč. Zkrátka všichni byli mezi auty opatrní , přece jen je stále plno věcí, které se od Amíků můžeme učit. Tak mě napadá, proč si u nás tolik lidí myslí, že když už se na srazu s nějakým pěkným vozem fotografují, tak si na něho musí sáhnout?! Zřejmě neznají staré dobré "Jestli budeš svými prsty jezdit po mém autě, přejedu ti mým autem přes tvé prsty!"… asi by se to mělo občas aplikovat….

Popis SEMA show by mohl zabrat skutečně velmi mnoho prostoru. Ale otázkou je, jestli to má vůbec smysl. Zkrátka , je to opravdu akce s velkým A, větší koncentraci kvality a nakonec i kvantity z tohoto oboru na světě nenajdete a tak nechme mluvit obrázky, ty napoví stejně nejvíc…

Pokud Vám to to jen trošku jde, nenechte si příští ročník ujít, určitě bude zase o něco větší a zajímavější než ty předešlé, protože SEMA JE FAKT NEJVÍC!

>> celá fotogalerie ZDE

GOODGUYS 2011 – Charlotte, NC
TOWER SHOPS car show 2011, Miami, FL


Při cestě z Detroitu přes New York do Miami na Floridě ( před přeletem do Vegas na Sema show 2011) jsem se koncem minulého roku nachomýtl spolu s mechanikem Petrem, který mě na cestě doprovázel , zcela neplánovaně ke dvěma velmi pěkným classic car shows – tedy akcím týkajících se klasických automobilů.

V Severní Karolíně v blízkosti města Charlotte jsme se po celodenní únavné jízdě (jeli jsme dvěma vozy, Ford Mustang GT 2006 a Buick Riviera 1968) dostali na začátku večera do totální dopravní zácpy- A přestože původní plán byl jet zhruba další 2-3 hodiny, rozhodli jsme se vyjet na nejbližším výjezdu z dálnice a najít si rovnou hotel. Udělali jsme tak a zamířili ke klasickému americkému modelu služeb pro motoristy a cestovatele podél dálnic – hotely, benzínky, restaurace a další potřebné na jednom místě. Vybral jsem vyzkoušenou značku hotelů a zamířil k němu. Veškerá únava z nás obou spadla, jen jsme zaregistrovali, že parkoviště před námi vybraným hotelem, ale i všemi ostatními , se doslova blýskají chromem a parádními laky krásných aut….tedy těch dříve vyrobených. Mezitím jsem zaregistroval poutač na Goodguys, Charlotte 2011 a hned mi blýsklo …Goodguys je největší sérií akcí a srazů aut třídy hot rod, street rod, classic a custom. Byl totiž čtvrtek večer, a tak se valná většina účastníků z celého Východního pobřeží sjížděla do Charlotte už večer před vypuknutím akce. Narychlo jsme se ubytovali (s notnou dávkou štěstí, neboť většina hotelů byla beznadějně plná nebo rezervovaná), popadli foťáky a vyrazili do teplé noci. Popisovat jak skvělou atmosféru krásná auta na parkovištích před všemi hotely, bary a restauracemi (prostě všude okolo) vytvářela, asi nemá cenu. Několika slovy – návrat do zlatých časů automobilismu a Ameriky jako takové – alespoň na chvíli...

Druhý den ráno přišla avizovaná studená fronta. My jsme měli co dohánět, do Miami ještě víc než 1000 mil, letenky do Vegas rezervované, a tak jsme se aspoň na zhruba 2 hodiny postavili k jedné z hlavních bran na stadion, kterými auta najížděla a fotili a fotili a ...

>> kompletní fotogalerie z noci a rána ZDE

Tower shops car show Miami, FL 2011

Po návratu ze SEMA show v Las Vegas jsme si střihli ještě pravidelné každopáteční setkání aut u obchodního centra. Tahle akce je skutečně tradiční, byl jsem tady od roku 2004 nesčetněkrát a je zvláštní, že málokdy registruji stejná auta. Stejná je ale vždy pohoda, ve které se celá akce koná…

>> celá fotogalerie ZDE
 
Special Import (poslední dovozy)
Special Import (Airstream)
Special Cars (renovace, stavby, přestavby)
US Car Shows
Cars & Fun
US Drag & Street Racing
R.I.P. aneb odpočívej v pokoji!
Funventure Trips
Special Production
line
Evans

Millers

kanystry

Special Cars 2012

Servis

Pozvánka

Wheel Pros

Chrom plameny

Driversweb.cz
 
© 2005 - 2016 Special Services Business
& Friends:
Tattoo Suder & Christy Úvodní stránka   |   Přidat k oblíbeným   |   E-mail
Webdesign a programování Licker.cz  
Tattoo Suder & Christy Cafe Popular