Special Services

 
Úvodní stránka - Profil firmy Fotogalerie Videogalerie Odkazy na výrobce Kontakty Facebook
SPECIAL IMPORT SPECIAL CARS Special Production Funventure Trips FOR SALE - Na prodej
Menu
 
KenworthImport listopad 2015
“BIG BOY” – KENWORTH K125 cabover 1974 – po vice než půlročním hledání se podařilo dostat do Čech kus, který odpovídal zadání po všech stránkách a který tak rozšíří řady velkých trucků na srazech US cars v ČR.

KENWORTH K125 cabover 1974 – dieselový agregát Cummins NTA 400 o objemu 855 cui – tedy 14,06 litrů, manuální 13 st. převodovka Fuller, výkon 420 HP, double bunk kabina s plnohodnotným spaním pro dvě osoby, najeto přes 700 tisíc mil křížem krážem po Americe. Trvalo vice než půl roku, než se podařilo získat tento kousek, který splňoval zadání objednatele dovozu. Po uzavření obchodu a nezbytných servisních zásazích následovala už jen menší logistická maturita s tím, jak ho dostat do ČR. Truck totiž vzhledem k výšce potřeboval jak v USA, tak na starém kontinentu speciální přepravník s nízkou světlou výškou, aby se vešel do výškových limitů pro přepravu na pozemních komunikacích. Vše se podařilo … z Monmouth v Illinois na přepravníku do Baltimore, odtud Ro-Ro lodí do Hamburgu v Německu a následně opět za tahačem do Hradce Králové, odkud po několika dnech pokračoval Kenworth už po ose do nového domova, kde bude postupně uveden do původní krásy a lesku. Truck je komplet v původním stavu, motor běží hladce (co je to 700 tisíc mil – tedy vice než 1milión najetých kilometrů! na agregát o objemu vice než 14 litrů ?), stejně tak funguje i manuální převodovka a spolu dokážou vice než šestitunový kolos velmi svižně rozhýbat. Bez návěsu jde za plynem fakticky hodně zostra a rozhodně potrápí na sprintu nejeden současný osobák, o náklaďácích ani nemluvě. Dle použitého převodového poměru (3:30 až 4:50 i vice) se maximální rychlost pohybovala až kolem 160 km/h! (Tak proto mě tak často v táhlých amerických kopcích od Colorada až po Californii s neuvěřitelnou lehkostí předjíždějí americké trucky i s návěsy ve vice než 75-80 mílích za hodinu, tedy kolem 130 km/h :) Zajímavostí jsou kromě celohliníkového rámu také brzděné pouze zadní nápravy (přesto zastavují vůz skvěle) a dle dostupných infomací jde v tuto chvíli o jediný kus tohoto modelu ve verzi double bunk (tedy s prodlouženou kabinou na 108 palců) v Evropě. Tento dovezený kousek má v té době maximální možnou výbavu ozn. jako VIT (very important truck), což zahrnovalo plný počet palubních ukazatelů, obě sedadla na vzduchovém polštáři, plně čalouněný interiér s knoflíky a diamant prošitím, klimatizaci, ovládání topení a rádia z lůžka, dva výfuky, vyhřívaná zrcátka, vzduchové stahování okna u spolujezdce, 4 x audio reproduktor, mlhovky, 2x hledáček, 2x pomocný světlomet zezadu na kabině, exhaust brake – motorovou brzdu. Vše příplatková výbava. Ken (jak ho pojmenoval předchozí majitel - dle nápisu na dveřích) byl prodán 18.9.1973 v Los Angeles( California) , později se přesunul na středozápad , kde fungoval do roku 1992 po státech Oklahoma a Lousiana, od roku 1993 měl povolení k pohybu pouze do 50 mil od města Monmouth ve státě Illinois, kde svoji profesionální dráhu ukončil a kde jsem ho koncem roku 2015 zakoupil pro zájemce z ČR. (Pro mě osobně je zajímavou souhrou náhod fakt, že tento truck končil svoji kariéru v roce, kdy já jsem přijel poprvé do USA studovat :) “Ken” záhy po dovozu prošel úspěšně testací historického vozidla a nadcházející sezónu očekává ve svém novém domově, kde se mu postupně dostane původního lesku a krásy.

>> celá fotogalerie ZDE

 
Special Import (poslední dovozy)
Special Import (Airstream)
US Car Shows
US Drag & Street Racing
R.I.P. aneb odpočívej v pokoji!
line
Pozvánka

JSME AUTORIZOVANÝ DOVOZCE DISKU A PNEUMATIK OD SPOL. WHEEL PROS, USA
Wheel Pros

Evans

Millers

kanystry

Special Cars 2012

Chrom plameny

Driversweb.cz
 
© 2005 - 2018 Special Services Úvodní stránka   |   Přidat k oblíbeným   |   E-mail
Webdesign a programování Licker.cz